Nieuw Talent Orkest ZUYD

Op 15 januari 2023 is fanfare Sint Clemens van start gegaan met Nieuw Talent Orkest Zuyd (kortweg: NTO ZUYD). Een muziekproject voor volwassenen, in de eerste fase bestaande uit 10 orkestrepetities van 2 uur en een afsluitend concert. Deelnemers hoeven geen muzikale ervaring te hebben of noten te kunnen lezen. Maar ook mensen die wel ervaring hebben en hun oude hobby weer willen oppakken kunnen meedoen. Leeftijd speelt geen rol en plezier staat voorop! Maar liefst 31 enthousiaste en leergierige volwassenen pakken de handschoen op en beginnen onder leiding van dirigent Xavier Kuipers aan hun muzikale avontuur.

In april 2023 start de tweede fase van NTO ZUYD, waarin de deelnemers naast de wekelijkse orkestrepetities ook tweewekelijks individuele muziekles krijgen van een vakdocent van de vereniging.

Na het succes van NTO ZUYD in 2023, start in januari 2024 NTO ZUYD’24. Interesse om mee te doen? Neem contact op met Aimée Gorter via telefoonnummer         06 4124 2513 of e-mailadres aimee@ntozuyd.nl en we kijken samen naar de mogelijkheden!

Met NTO ZUYD boort Sint Clemens een nieuwe markt aan voor het lange termijn behoud van de fanfare. In aanvulling op de bestaande mogelijkheden om deel te nemen aan de vereniging: het fanfarekorps, de jeugdopleiding en de flexibele schil.

Bedenker van het concept achter Nij Talint Orkest is dirigent Guus Pieksma uit Sneek. In de stichting Mear mei muzyk werkt hij samen met zijn rechterhand Annewiep Bloem en een aantal Friese muziekverenigingen verder aan de doorontwikkeling ervan. De methode blijkt na verloop van tijd dermate succesvol dat deze zich als een olievlek verspreidt over het hele land. In onze regio behoort fanfare Sint Clemens, in navolging van de fanfares van Stein en Elsloo, tot de koplopers met dit nieuwe initiatief.