Fanfarekorps

Fanfare Sint Clemens is opgericht op 17 juni 1934. Het kloppend hart van de vereniging wordt gevormd door een korps van ongeveer 55 muzikanten. De vereniging is aangesloten bij de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen en musiceert in de tweede divisie.

De fanfare neemt elk jaar deel aan een aantal concertavonden in de regio waarbij een afwisselend muzikaal repertoire wordt uitgevoerd. Het muzikale niveau wordt getoetst tijdens de jaarlijkse deelname aan het beoordelingsconcert van muziekfederatie De Geulvallei. Zelf organiseert Fanfare Sint Clemens steeds vaker succesvolle themaconcerten voor een groot, gemĂȘleerd publiek waarbij muzikaliteit en ambiance hand in hand gaan.

Daarnaast luistert de fanfare veel sociale activiteiten binnen de leefgemeenschap op. Dit zijn (dorps)evenementen zoals de processie, serenades bij jubilea, eerste communie, carnaval, Sint Nicolaas, Koningsdag en kerkdiensten in de parochiekerk van Hulsberg. Elke 5 jaar maakt de vereniging een concertreis naar het buitenland.

Gemiddeld is het korps zo’n 45 repetities en 15 optredens per jaar in touw. Bij het musiceren kent de fanfare een gezonde balans tussen presteren en plezier maken. Er heerst een goede sfeer en de saamhorigheid is groot.

Fanfare Sint Clemens is bij gelegenheid van haar 75-jarig bestaan in 2009 begiftigd met de Koninklijke erepenning. De muzikale leiding van het korps is sinds februari 2018 in handen van dirigent Rob van der Zee.